mardi 17 mars 2015

2.5i 20V 225pk MAP sensor / boost probleem

Ik hoop dat iemand hier kan helpen, want ik kom er niet meer uit met mn Volvo T5 (zelfde blok als ST)



Ik had het gevoel dat ik wat vermogen miste maar geen foutmelding. Toen heb ik een bluetooth OBD II adapter gekocht en al snel zag ik dat de intake temp. 58 graden Celsius aangaf, dat klopt niet bij een koude start met dit weer. Turbodruk gaf deze wel goed aan.



Toch de MAP sensor vervangen en toen was de intake temp. normaal, maar miste ik nog meer vermogen. turbodruk komt niet boven de 10.1 psi uit terwijl dit eerst rond de 15psi was en soms een uitschieter naar de 18,3 psi max. Net de oude sensor terug geplaatst en idd dan wel een te hoge intake temp. maar wel een hoge turbodruk.



Waar kan dit aan liggen? Hier plaatje bij praatje:



Met nieuwe sensor:







met oude sensor:







de gekochte nieuwe sensor:







Hopelijk kan iemand hier helpen.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire