mercredi 25 mars 2015

lampje tank bijna leeg gaat te vroeg aan

Hallo,



Ik heb een c-max uit 2008 met een flexifuel motor, de c-max rijd op lpg.

nu doet zich iets vreemd voor, zo ie zo is het al raar dat de tankinhoudsmeter op het dashboard niet gekoppeld is aan de gastank, dat was vroeger toen ik op lpg reed wel het geval, maar dit geheel terzijde.



Als de tankinhoudsmeter nog op 1/4 staat soms al daar voor gaat het lampje branden dat de tank bijna leeg is.

Ook zie ik dat ik dan nog maar 125km soms minder kan afleggen volgens de boordcomputer, dit blijf een tijdje zo en dan ineens is dat lampje weer uit.

Ik gebruik alleen een beetje benzine om te starten en de eerste kilometer te rijden en daarna schakelt het systeem automatisch over op lpg.



Hoe kan het dat het tank bijna leeg lampje zo raar reageert ?



vraag 2



klopt het verbruik wat ik zie op de boordcomputer eigenlijk wel als ik op lpg rij ?




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire