jeudi 26 mars 2015

1.6 TDCI focus 3 115 PK schokt houd in

ik heb een ford focus 3 met een 1.6 TDCI 115 PK motor. (econetic)

bij constante snelheid of langzaam optrekken schokt de motor en houd in.

Bij Ford uit laten lezen, conclusie foutcodes op alle 4 de injectoren, verder geen enkele storing. Vervolgens de injectoren opnieuw ingeleerd maar zonder resultaat, auto schokt nog steeds. Software er opnieuw opgezet laatste versie, maar ook zonder resultaat. Verder hebben we het diesel filter vernieuwd, de injectoren laten testen, alle 4 OK. Turbo gecontroleerd op zwaar lopen etc, alles OK.

Probleem is er nog steeds, ben ten einde raad.

Ik lees dat de C Max met dezelfde motor 115 PK er ook last van heeft al van fabriek af soms, reden zou zijn te zuinig afgesteld ??

Ik zit te twijfelen om de oplossing te zoeken in tunen, maar omdat er weldegelijk een storing op alle 4 de injectoren zit (deze komen er elke keer in als de motor even schokt) twijfel ik toch of er geen fout ergens zit, alleen waar kom ik maar niet achter.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of advies om wel of niet de oplossing in tunen te vinden ?




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire