dimanche 4 septembre 2016

Brandstofmeter geeft leeg aan terwijl nog 8-9 liter in tank

Beste mensen,

De titel zegt het al. Als ik tank kan er maximaal 43-44 liter bij, terwijl de tankinhoud 52 liter is, ofwel er zit nog 8-9 liter in de tank. En dit terwijl de naald van de brandstofmeter echt OP de onderste streep staat. Ik rij dus 820-880 liter op een tank, terwijl de 1.000 in theorie haalbaar moet zijn.

Nu weet ik dat je een tank niet leeg moet rijden (vuiligheid onderin de tank) en dat brandstofmeters meestal pessimistisch zijn, maar ik vind he-le-maal leeg aangeven terwijl ik nog 180km kan wat ver gaan.

Hoe is het bij jullie en is dit te callibreren?

Nu dat ik het toch over software heb, bestaat er bij Ford iets waarmee fabrieksinstellingen makkelijk te wijzigen zijn (verlichting, gordelwaarschuwing etc)?

Alvast bedankt voor de reacties,

Arthur


Brandstofmeter geeft leeg aan terwijl nog 8-9 liter in tank

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire