samedi 25 juillet 2015

uitlezen mk1 1.8 en st170 (loopt slecht)

omdat mijn st170 nog steeds niet lekker loopt (rode cat(zal wel dood zij nu, mischien is dat het lampje), backfire, geen vermogen en stationair loopt hij op temparartuur iets van 1200rpm)
en het motormanagement lampje brand heb ik een obd bluetooth elm kastje gekocht maar die doet het niet op mijn beide auto's. :nocheer:
op de mk2 van mijn ouders werkt het foutloos.:)

mijn mk1 1.8i is van 09.06.1999
st170 is van 25.06.2002
mk2 1.6i is van 19.02.2005
(volgens etis)

had ergens gelezen dat universeel obd na 1-1- 2001 moest werken?

er is al vervangen/gerepareerd aan de st170
bijde lambda sondes(nieuwe ngk)
inlaatspruitstuk (2e hands via marco)
gasklep(zat bij het spruitstuk)
irmc(kabel en de electra gemaakt)

en uitgewisseld mijn mijn 1.8
complete ontsteking
maf/map sensor

ik heb nog een brandstofrail liggen met injectors en druksensor die ik eventueel nog kan wisselen.

dus mijn vraag:
met welk apparaatje of welke software kan ik iedere auto uitlezen?
even naar de dealer is geen optie, st170 heeft geen kenteken.....:nocheer:


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire