vendredi 11 septembre 2015

KM-Teller probleem

2 weken terug heb ik een Ford Focus 1 (stationwagon) gekocht uit 2001. Er staat 123000 KM op de teller. Mijn KM-Teller valt soms ineens uit en ik heb een beetje rondgekeken en dit blijkt een bekend probleem te zijn bij Ford. Op het moment dat de KM-Teller uitgevallen is rijdt de auto ineens totaal anders , de motor begint dan een beetje te stotteren lijkt het wel.

Ik heb op diverse forum's gekeken en daar staat dat ik de sensor moet vervangen die op de versnellingsbak zit. De sensor van de temperatuur meter is ook vervangen toen ik hem kocht. Ook hier zou het probleem kunnen zitten las ik ergens op een forum. De verwarmingsweerstand is ook defect dus zou het misschien ergens in de elektronica kunnen zitten?

Wat kan ik het beste doen ? Ik vermoedt zelf dat het probleem niet is verholpen als ik de sensor vervang op de versnellingsbak omdat hij heel onregelmatig uitvalt .

:focus:

Mvg,

Stefan


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire