Afgelopen weekend heb ik de ST170 van Herman rs turbo onder handen gehad, ik had hem 2 jaar gelden al eens gedaan maar door Herman zijn baan (schipper) krijgt de ST het nogal eens te verduren.
Met name met laden en lossen van de kolen en grind komt nogal eens wat gruis op de auto, de auto staat dan op het achterdek.
Herman zit sinds kort weer op een ander schip en vaart nu met containers waardoor er nu minder zooi op de ST komt, dus ben ik weer ingeschakeld om er weer een blinkende ST van te maken.
Vrijdag avond begonnen met delen demonteren (luchtroosters, grill en nummerplaten) om hem daarna in de schuim te zetten.
De velgen worden niet meegenomen, deze gaan eraf en maken plaats voor de zomerset die Herman zelf schoon heeft gemaakt en in de wheelwax heeft gezet.


Zo kan het aangekoekte vuil mooi losweken.
Na een min of 5 spuit je hem dan af met de HD reiniger.
Dan grondig wassen , ook alle hoekjes en kiertjes, en weer afspuiten met de HD
Toen de hele auto ingespoten met NonFerro, het viel me reuze mee wat er nog op auto zat, maar op de liggende delen waren wel wat roze/rode sporen te zien.

Na een dikke 10min weer de auto afspuiten met de HD

Toen was het tijd om te kleien en na het kleien weer wassen en afspuiten met de HD
Inmiddels was het al behoorlijk donker geworden en hebben we de ST onder de carport gezet om de volgende dag weer verder de gaan, tijd voor een biertje :thumbs:
Zaterdag ochtend heb ik de auto afgenomen en de lak geïnspecteerd.
De gebruikelijk waskrasjes waren weer volop aanwezig en ook wat krapparkeerdeurbeschadigingetjes waren te vinden op de ST.



Na wat delen te hebben afgeplakt kon ik beginnen met de eerste DAP ronde.
En na de eerste ronde werd het alweer duidelijk dat de ST weer echt ging glimmen.

tijdens de 2de ronde:



Aan het eind van de middag was ik klaar met het polijst gebeuren, tijd voor een coating, maar eerst de lak ontdoen van al het stof en polijstmiddel en ontvetten zodat de coating een goede hechting heeft op de nu kale lak.

Door deze coating krijgt de lak een nog diepere blauwe kleur, soort wetlook.
Het was al laat in de avond voordat die laag erop zat, moest helaas wel want de weersvoorspelling waren voor zondag niet zo gunstig.
Zondag ochtend ben ik weer verder gegaan, het was nog droog dus ik heb er nog een laagje wax op gebracht.
Ook heb ik de ramen voorzien van RainClear en de zwarte parafaan is nu dan ook weer echt zwart door Black plastic restorer.
Tijd voor de resultaat foto's











Nadat ik klaar was kwam er natuurlijk regen, dus ook beading :kwijl:

De ST170 van Herman ziet er toonbaar uit en hij was/is er helemaal blij mee :dance: kijk daar doen we het voor.
Samen met zijn mooie witte zomervelgen is het weer een combinatie die gezien mag worden op de weg en op het schip :thumbs:
Gebruikte materialen:
Monello Snow Foam
Monello NonFerro
Monello Mezzo
Monello Finale
Monello polijstpads
CarPro Eraser
CarPro Reload Coating
RainClear
Turtle Black Plastic Restorer
Poorboys Shampoo
Poorboys paste wax
Protech Glas Cleaner
Dasty
Afplak tape 25mm breed
Clay
Diverse microvezel doeken en pads
Bedankt voor het lezen en tot de volgende detail :mrgreen:
Met name met laden en lossen van de kolen en grind komt nogal eens wat gruis op de auto, de auto staat dan op het achterdek.
Herman zit sinds kort weer op een ander schip en vaart nu met containers waardoor er nu minder zooi op de ST komt, dus ben ik weer ingeschakeld om er weer een blinkende ST van te maken.
Vrijdag avond begonnen met delen demonteren (luchtroosters, grill en nummerplaten) om hem daarna in de schuim te zetten.
De velgen worden niet meegenomen, deze gaan eraf en maken plaats voor de zomerset die Herman zelf schoon heeft gemaakt en in de wheelwax heeft gezet.
Zo kan het aangekoekte vuil mooi losweken.
Na een min of 5 spuit je hem dan af met de HD reiniger.
Dan grondig wassen , ook alle hoekjes en kiertjes, en weer afspuiten met de HD
Toen de hele auto ingespoten met NonFerro, het viel me reuze mee wat er nog op auto zat, maar op de liggende delen waren wel wat roze/rode sporen te zien.
Na een dikke 10min weer de auto afspuiten met de HD
Toen was het tijd om te kleien en na het kleien weer wassen en afspuiten met de HD
Inmiddels was het al behoorlijk donker geworden en hebben we de ST onder de carport gezet om de volgende dag weer verder de gaan, tijd voor een biertje :thumbs:
Zaterdag ochtend heb ik de auto afgenomen en de lak geïnspecteerd.
De gebruikelijk waskrasjes waren weer volop aanwezig en ook wat krapparkeerdeurbeschadigingetjes waren te vinden op de ST.
Na wat delen te hebben afgeplakt kon ik beginnen met de eerste DAP ronde.
En na de eerste ronde werd het alweer duidelijk dat de ST weer echt ging glimmen.
tijdens de 2de ronde:
Aan het eind van de middag was ik klaar met het polijst gebeuren, tijd voor een coating, maar eerst de lak ontdoen van al het stof en polijstmiddel en ontvetten zodat de coating een goede hechting heeft op de nu kale lak.
Door deze coating krijgt de lak een nog diepere blauwe kleur, soort wetlook.
Het was al laat in de avond voordat die laag erop zat, moest helaas wel want de weersvoorspelling waren voor zondag niet zo gunstig.
Zondag ochtend ben ik weer verder gegaan, het was nog droog dus ik heb er nog een laagje wax op gebracht.
Ook heb ik de ramen voorzien van RainClear en de zwarte parafaan is nu dan ook weer echt zwart door Black plastic restorer.
Tijd voor de resultaat foto's
Nadat ik klaar was kwam er natuurlijk regen, dus ook beading :kwijl:
De ST170 van Herman ziet er toonbaar uit en hij was/is er helemaal blij mee :dance: kijk daar doen we het voor.
Samen met zijn mooie witte zomervelgen is het weer een combinatie die gezien mag worden op de weg en op het schip :thumbs:
Gebruikte materialen:
Monello Snow Foam
Monello NonFerro
Monello Mezzo
Monello Finale
Monello polijstpads
CarPro Eraser
CarPro Reload Coating
RainClear
Turtle Black Plastic Restorer
Poorboys Shampoo
Poorboys paste wax
Protech Glas Cleaner
Dasty
Afplak tape 25mm breed
Clay
Diverse microvezel doeken en pads
Bedankt voor het lezen en tot de volgende detail :mrgreen:
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire